• 000090_BIS_2280.jpg
  • 000100_BIS_2400_33cr.jpg
  • 000200_BIS_2379_33cr.jpg
  • 000300_BIS_2379_33_c2r.jpg
  • 000400_GRU_5698cr.jpg
  • 000500_GRU_5694cr.jpg
  • 000560_GRU_7560_cr.jpg
  • 000570_GRU_7605_cr.jpg
  • 000580_GRU_7596_cr.jpg
  • 000600_GRU_5676cr.jpg
  • 000700_GRU_5675cr.jpg
  • 000800_GRU_5664cr.jpg
  • 000900_GRU_5668cr.jpg
  • 001000-GRU_5685cr.jpg
  • 001100_GRU_5677cr.jpg
  • 001200_BIS_2298_33cr.jpg
  • 001300_BIS_2315_33cr.jpg
  • 001360_GRU_7599_cr.jpg
  • 001370_GRU_7600_cr.jpg
  • 001400_Image00001.jpg
  • 001500_Image00002.jpg
  • 001600_Image00005.jpg
  • 001700_Image00006.jpg
  • 001800_Image00007.jpg
  • 001900_Image00009.jpg
  • 002000_Image00010.jpg
  • 002100_Image00011.jpg
  • 002200_Image00012.jpg
  • 002300_Image00013.jpg
  • 002400_Image00016.jpg

 


Neposredno pred II svetski rat u Kruševačkom kraju je bilo 5 autobusa koji su vozili do Aleksandrovca, Brusa, Ražnja, Vrnjačke Banje i Ribarske Banje.
Samo nekoliko godina nakon I svetskog rata pojavili su se prvi autobusi u ovom području. Prva autobuska linija po redu vožnje za građanstvo počela je da saobraća 1925. godine na relaciji od Železničke stanice u Đunisu do Ribarske Banje.

Pioniri drumskog saobraćaja iz tog doba bili su Josa Janković iz Ribara, Šogun iz Aleksandrovca, Papaček iz Brusa.

Autobusi su polazili ispred tadašnjih poznatih Kruševačkih kafana Šoškić, Bratić, Solun, Musa i Marko...

U ratnom vihoru tokom II svetskog rata uništeno je 80% vozila u Srbiji.

Nova Narodna vlast je oktobra 1945.godine formirala Opšte transportno preduzeće sa saobraćajnim centrima širom Srbije.

Saobraćajni centar u Kruševcu osnovan je krajem iste godine, tačnije 11.12.1945, koji se ujedno smatra danom osnivanja ovog preduzeća.

Centar je imao 8 kamiona (7 DODŽ-eva i 1 FORD) koji su prevozili putnike na 5 linija do Ribarske Banje, Aleksandrovca, Brusa, Ražnja i Krčina.

Prvi šef centra bio je Dragan Miletić, a šef saobraćaja Žika Protić.

Direkciju je činila jedna kancelarija koja se nalazila kod apoteke Novaković, a garaža kod Zelene pijace.

Prvo posleratno vozilo nalik autobusu stiglo je u Kruševac krajem 1946. godine. Napravljeno je u Smederevskoj Palanci na šasijama kamiona marke ŠEVROLET, zvalo se JESENICA i imalo je 25 sedišta.

Nedugo zatim stigao je i prvi autobus marke RENO ŠNAJDER sa 35 sedišta iz milošte nazvan lepim ženskim imenom Rosa. Rosu je vozio vozač Svela Vuković.

Naredbom predsednika vlade od 18.02.1947. godine dotadašnje Opšte transportno preduzeće preimenovano je u Autobusko preduzeće ''Lasta'', a nakon mesec dana Saobraćajni centar Kruševac postao je Gradsko transportno preduzeće ''Munja''.

Prva autobuska stanica nalazila se kod tadašnje kafane Kopaonik. Čekaonica i šalter bili su u samoj kafani, kancelarije na spratu kafane, a garaža na aerodromu.

Gradsko transportno preduzeće ''Munja'' postojalo je do 1953. godine. Iste godine formirano je novo preduzeće ''Đorđe Đorđević Beli'', kome je ubrzo promenjen naziv u Autobusko preduzeće Kruševac.

Sredinom 1955. godine stigla su 9 autobusa tzv. LONDONCA, a kasnije autobusi marke TAM, ČEPEL, FAP i dr.

Otvorene su nove autobuske linije do Blaca, Blaževa, Prokuplja (kasnije produžena do Kuršumlije), Užica (tada Titovog), a u Kruševačkom kraju do Kupaca, Žabara, Kaonika, Stalaća i Padeža.

1957. godine otvorena je, tada najduža, autobuska linija Kruševac - Kragujevac - Beograd.

Svakodnevno saobraćanje na navedenoj liniji uslovilo je kupovinu 4 najmodernija autobusa marke ALFA ROMEO.

Autobusko preduzeće Kruševac je 1959. godine promenilo naziv u Autotransport.

Nagli razvoj industrije, tržišta i izgradnja i modernizacija putne mreže tokom 60-tih i 70-tih godina, uslovilo je razvoj…